Dagelijks streven we ernaar om de mooiste en best functionerende raamdecoratie te creëren. We realiseren ons dat de productie en distributie van deze producten invloed heeft op het milieu. Bij Toppoint zijn we verantwoordelijk voor onze impact op de planeet, of het nu gaat om outdoorscreens, horren, binnenzonwering of gordijnen.
Daarom zetten we ons dagelijks in om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. We onderzoeken onze logistieke processen, passen ons wagenpark aan, zoeken naar duurzame verpakkingen en verduurzamen ons energieverbruik. Elk aspect van onze bedrijfsvoering wordt onder de loep genomen om deze voetafdruk te verminderen.
Er komen steeds fraaiere gerecyclede grondstoffen. De realiteit is echter dat het een proces is van jaren voordat dit goed, betrouwbaar en traceerbaar is. Ook dat het gewaarborgd is dat deze grondstoffen daadwerkelijk minder impact hebben dan nieuwe grondstoffen.
Kortom, wij nemen heel bewuste stappen, maar wij vinden dit niet genoeg.
Wij, Toppoint, gaan hiermee veel meer doen dan nodig. Geen greenwashing, maar een eerlijk verhaal: Wij willen graag producten verkopen, beseffen dat dit impact heeft en ‘groene materialen’ tergend langzaam opkomen en toch ook impact zullen hebben. Maar willen in elk geval een bijdrage leveren opdat er in elk geval niet meer materiaal in het milieu komt & er ook een goed gevoel aan over houden.
Dit betekent dat de consument welke Toppoint gordijn, rolgordijn, vouwgordijn of Versus® gordijn aanschaft hetzelfde gevoel kan hebben bij een Toppoint product.